Tele-visioita — mediakulttuurin muuttuvat muodot
Elfving, Sari; Pajala, MariTuotetiedot
Nimeke: | Tele-visioita — mediakulttuurin muuttuvat muodot | ||
Tekijät: | Elfving, Sari (Toimittaja) Pajala, Mari (Toimittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789524951869 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 36,00 € (32,73 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2011 |
Julkaisuvuosi: | 2011 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 278 |
Tuoteryhmät: | Tiede ja tutkimusmenetelmät Viestintä ja media |
Kirjastoluokka: | K07 VIESTINTÄ. JOUKKOVIESTINTÄ |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | rahoitus, mainonta, televisio-ohjelmat, sarjaohjelmat, kilpailut, laulukilpailut, fiktio, dokumentaarisuus, kollektiivinen muisti, satelliittitelevisio, maahanmuuttajat, mediakulttuuri, mediatutkimus, televisio (joukkoviestimet), puhe- ja keskusteluohjelmat |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2011 |
25,00 €
|
Esittelyteksti
Televisio on säilyttänyt asemansa tärkeänä ja suosittuna mediana huolimatta 1900-luvun lopun mediakulttuurin murroksista. Muutoksesta onkin tullut osa television kulttuurista identiteettiä. Samalla television muuttuvien muotojen ymmärtämisestä ja kriittisestä tarkastelusta on tullut erityisen tärkeää kulttuurista pääomaa.
Tele-visioita tutustuttaa televisiotutkimuksen peruskäsitteisiin, televisioohjelmien tärkeimpiin muotoihin ja niiden historialliseen kehitykseen. Teoksessa tarkastellaan suomalaista televisiokulttuuria varhaisvuosilta nykyhetkeen sekä julkisen palvelun että kaupallisen television näkökulmasta. Miten esitysmuodot ja television katselu ovat muuttuneet? Miten televisio esittää todellisuutta, muistia ja historiaa? Entä miten televisio sijoittuu osaksi muuta mediakulttuuria?
Teos antaa tuoreita näkökulmia mediatutkijoille ja televisioalan ammattilaisille sekä tarjoaa ajankohtaista suomenkielistä tietoa media-analyysin opetuksen tarpeisiin.
Tele-visioita tutustuttaa televisiotutkimuksen peruskäsitteisiin, televisioohjelmien tärkeimpiin muotoihin ja niiden historialliseen kehitykseen. Teoksessa tarkastellaan suomalaista televisiokulttuuria varhaisvuosilta nykyhetkeen sekä julkisen palvelun että kaupallisen television näkökulmasta. Miten esitysmuodot ja television katselu ovat muuttuneet? Miten televisio esittää todellisuutta, muistia ja historiaa? Entä miten televisio sijoittuu osaksi muuta mediakulttuuria?
Teos antaa tuoreita näkökulmia mediatutkijoille ja televisioalan ammattilaisille sekä tarjoaa ajankohtaista suomenkielistä tietoa media-analyysin opetuksen tarpeisiin.