Tele-visioita — mediakulttuurin muuttuvat muodot

Elfving, Sari; Pajala, Mari
Nimeke: Tele-visioita — mediakulttuurin muuttuvat muodot
Tekijät: Elfving, Sari (Toimittaja)
Pajala, Mari (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789524951869
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 36,00 € (32,73 € alv 0 %)


Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2011
Julkaisuvuosi: 2011
Kieli: suomi
Sivumäärä: 278
Tuoteryhmät: Tiede ja tutkimusmenetelmät
Viestintä ja media
Kirjastoluokka: K07 VIESTINTÄ. JOUKKOVIESTINTÄ
Kansalliskirjaston asiasanat: mediatutkimus, televisio, rahoitus, mainonta, televisio-ohjelmat, sarjaohjelmat, keskusteluohjelmat, kilpailut, laulukilpailut, fiktio, dokumentaarisuus, kollektiivinen muisti, satelliittitelevisio, maahanmuuttajat, mediakulttuuri, muutos
Ladattava digitaalinen julkaisu, 2011
PDF
25,00 €

Televisio on säilyttänyt asemansa tärkeänä ja suosittuna mediana huolimatta 1900-luvun lopun mediakulttuurin murroksista. Muutoksesta onkin tullut osa television kulttuurista identiteettiä. Samalla television muuttuvien muotojen ymmärtämisestä ja kriittisestä tarkastelusta on tullut erityisen tärkeää kulttuurista pääomaa.

Tele-visioita tutustuttaa televisiotutkimuksen peruskäsitteisiin, televisioohjelmien tärkeimpiin muotoihin ja niiden historialliseen kehitykseen. Teoksessa tarkastellaan suomalaista televisiokulttuuria varhaisvuosilta nykyhetkeen sekä julkisen palvelun että kaupallisen television näkökulmasta. Miten esitysmuodot ja television katselu ovat muuttuneet? Miten televisio esittää todellisuutta, muistia ja historiaa? Entä miten televisio sijoittuu osaksi muuta mediakulttuuria?

Teos antaa tuoreita näkökulmia mediatutkijoille ja televisioalan ammattilaisille sekä tarjoaa ajankohtaista suomenkielistä tietoa media-analyysin opetuksen tarpeisiin.


Katso myös näitä tuotteita