Pajatsosta pöytätennikseen — Sotienvälisen Suomen pelit ja pelikulttuuri
Suominen, JaakkoTuotetiedot
Nimeke: | Pajatsosta pöytätennikseen — Sotienvälisen Suomen pelit ja pelikulttuuri | ||
Tekijät: | Suominen, Jaakko (Kirjoittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9789523454194 | ||
Tuotemuoto: | E-kirja, EPUB | ||
Saatavuus: | Heti ladattavissa | ||
Ilmestymispäivä: | 29.9.2023 | ||
Hinta: | 19,00 € (17,27 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2023 |
Julkaisuvuosi: | 2023 |
Kieli: | suomi |
Tiedostoformaatti: | EPUB |
Suojaustapa: | Vesileima |
Sivumäärä: | 320 |
Tuoteryhmät: | E-kirjat |
Kirjastoluokka: | 92.72 Suomen historia v. 1921-1938 |
Muut formaatit tai variantit
Äänikirja, 2023 MP3 |
22,00 €
|
|
Kovakantinen kirja, 2023 Suojapaperi |
34,00 €
|
Esittelyteksti
Muistatko Suomen ensimmäisen jojovillityksen? Tuskin, sillä se koettiin jo vuonna 1932. Muita ajan pelisuosikkeja olivat esimerkiksi Fortuna ja Korona, jonka suomenmestaruudestakin kisailtiin 1920-luvun lopun Helsingissä. Itsenäisyyden ajan alun Suomessa julkaistiin myös lautapeliuutuuksia, joista osa käsitteli ajankohtaisia ilmiöitä varsin suorasukaisesti, kuten lapuanliikkeen talonpoikaismarssia kuvannut Lapuanpeli.
Pajatsosta pöytätennikseen kertoo, millaisia pelejä Suomessa pelattiin, valmistettiin ja markkinoitiin sisällissodan ja talvisodan välisenä aikana (1918-1939). Mukana on pöytätenniksen ja jojon kaltaisia kisailuvälineitä, erilaisia lauta- ja korttipelejä sekä raha-automaattipelejä. Teos osoittaa, että suomalainen, kansainvälisesti suuntautunut peliteollisuus ei suinkaan ole vain digiajan ilmiö. Se pureutuu myös peleistä käytyyn julkiseen keskusteluun ja pelaamisen merkitykseen menneinä vuosikymmeninä.
Teos avaa tuoreen näkymän sotienvälisen Suomen historiaan. Samalla se auttaa ymmärtämään pelaamista ja pelejä osana kulttuuriamme.
Pajatsosta pöytätennikseen kertoo, millaisia pelejä Suomessa pelattiin, valmistettiin ja markkinoitiin sisällissodan ja talvisodan välisenä aikana (1918-1939). Mukana on pöytätenniksen ja jojon kaltaisia kisailuvälineitä, erilaisia lauta- ja korttipelejä sekä raha-automaattipelejä. Teos osoittaa, että suomalainen, kansainvälisesti suuntautunut peliteollisuus ei suinkaan ole vain digiajan ilmiö. Se pureutuu myös peleistä käytyyn julkiseen keskusteluun ja pelaamisen merkitykseen menneinä vuosikymmeninä.
Teos avaa tuoreen näkymän sotienvälisen Suomen historiaan. Samalla se auttaa ymmärtämään pelaamista ja pelejä osana kulttuuriamme.