Pajatsosta pöytätennikseen — Sotienvälisen Suomen pelit ja pelikulttuuri
Suominen, JaakkoTuotetiedot
Nimeke: | Pajatsosta pöytätennikseen — Sotienvälisen Suomen pelit ja pelikulttuuri | ||
Tekijät: | Suominen, Jaakko (Kirjoittaja) Häyrinen, Raiko (Lukija) |
||
Tuotetunnus: | 9789523454316 | ||
Tuotemuoto: | Äänikirja | ||
Saatavuus: | Heti ladattavissa | ||
Ilmestymispäivä: | 2.11.2023 | ||
Hinta: | 22,00 € (20,00 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2023 |
Julkaisuvuosi: | 2023 |
Kieli: | suomi |
Tiedostoformaatti: | MP3 |
Suojaustapa: | Vesileima |
Kesto: | 9t 4m 0s |
Sivumäärä: | 320 |
Tuoteryhmät: | Äänikirjat |
Kirjastoluokka: | 92.72 Suomen historia v. 1921-1938 |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2023 EPUB |
19,00 €
|
|
Kovakantinen kirja, 2023 Suojapaperi |
19,90 €
|
Muistatko suomen ensimmäisen jojovillityksen? Tuskin, sillä se koettiin jo vuonna 1932. Muita ajan pelisuosikkeja olivat esimerkiksi fortuna ja korona, jonka suomenmestaruudestakin kisailtiin 1920-luvun lopun Helsingissä. Itsenäisyyden ajan alun Suomessa julkaistiin myös lautapeliuutuuksia, joista osa käsitteli ajankohtaisia ilmiöitä varsin suorasukaisesti, kuten Lapuan liikkeen talonpoikaismarssia kuvannut Lapuanpeli.
Pajatsosta pöytätennikseen kertoo, millaisia pelejä Suomessa pelattiin, valmistettiin ja markkinoitiin sisällissodan ja talvisodan välisenä aikana (1918-1939). Mukana on pöytätenniksen ja jojon kaltaisia pelejä, erilaisia lauta- ja korttipelejä sekä raha-automaattipelejä. Teos osoittaa, että suomalainen, kansainvälisesti suuntautunut peliteollisuus ei suinkaan ole vain digiajan ilmiö. Se pureutuu myös peleistä käytyyn julkiseen keskusteluun ja pelaamisen merkitykseen aikalaiskulttuurissa.
Teos avaa tuoreen näkymän sotienvälisen Suomen historiaan. Samalla se auttaa ymmärtämään pelaamista ja pelejä osana kulttuuriamme.
Pajatsosta pöytätennikseen kertoo, millaisia pelejä Suomessa pelattiin, valmistettiin ja markkinoitiin sisällissodan ja talvisodan välisenä aikana (1918-1939). Mukana on pöytätenniksen ja jojon kaltaisia pelejä, erilaisia lauta- ja korttipelejä sekä raha-automaattipelejä. Teos osoittaa, että suomalainen, kansainvälisesti suuntautunut peliteollisuus ei suinkaan ole vain digiajan ilmiö. Se pureutuu myös peleistä käytyyn julkiseen keskusteluun ja pelaamisen merkitykseen aikalaiskulttuurissa.
Teos avaa tuoreen näkymän sotienvälisen Suomen historiaan. Samalla se auttaa ymmärtämään pelaamista ja pelejä osana kulttuuriamme.