Kuluttajamuotti — kuluttajuuden tuottamisesta mainonnaninstituutioissa

Puustinen, Liina
Nimeke: Kuluttajamuotti — kuluttajuuden tuottamisesta mainonnaninstituutioissa
Tekijät: Puustinen, Liina (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789524950640
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 29,00 € 5,00 € (4,55 € alv 0 %)

Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 1. painos, 2008
Kieli: suomi
Sivumäärä: 330
Tuoteryhmät: Talous
Yhteiskunta
Viestintä ja media
Kirjastoluokka: K30.1 Sosiologia
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: kuluttajakäyttäytyminen, kuluttajat, stereotypiat, markkinointi, kohderyhmät, luokitukset, kulutus, mainonta, manipulaatio (psykologia), media, mainokset, kuluttajatutkimus, kulutustutkimus
Miten valta ja hallinta näyttäytyvät kulutuskulttuurissa? Miten mainonnan kohderyhmiä luokitellaan? Kuinka ihmisistä tuotetaan kuluttajia?

Kuluttajamuotti tarkastelee kriittisesti kaupallista mediakulttuuria ja ennen kaikkea mainonnan instituutiota. Teos analysoi kuluttajien luokituksia markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisten haastatteluiden valossa. Kuluttajatutkimusten, -monitorien, ja -mallien avulla tuotettua tietoa pidetään avaimena kuluttajien puhutteluun. Luokittelun tekniikka on keskeinen hallinnan muoto, joka näkyy pyrkimyksissä ohjailla ihmisiä hienovaraisesti käyttäytymään mainostajan toivomalla tavalla - joskin elävässä elämässä kuluttajilla on aina mahdollisuus käyttäytyä toisin.

Kuluttajamuotti on tarkoitettu kaikille kuluttajien ja kulutuksen tutkimuksesta, mainonnasta sekä mediakulttuurista kiinnostuneille.


Katso myös näitä tuotteita