Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa

Joutsenvirta, Maria; Halme, Minna; Jalas, Mikko; Mäkinen, Jukka
Nimeke: Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa
Tekijät: Joutsenvirta, Maria (Toimittaja)
Halme, Minna (Toimittaja)
Jalas, Mikko (Toimittaja)
Mäkinen, Jukka (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789524952132
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 43,00 € (39,09 € alv 0 %)


Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2013
Kieli: suomi
Sivumäärä: 390
Tuoteryhmät: Talous
Johtaminen
Kirjastoluokka: K69 LIIKETALOUS. MARKKINOINTI. KAUPPA. LIIKENNE
Kansalliskirjaston asiasanat: liiketoiminta, yritystoiminta, yhteiskuntavastuu, vastuullisuus, kestävä kehitys, ympäristövastuu, sosiaalinen vastuu, taloudellinen vastuu, yhteiskunnalliset vaikutukset, hyvinvointi, köyhyys, eettisyys, johtajuus, yritysverotus, veronkierto, ideologiat, liberalismi, ilmastonmuutokset, ympäristöpolitiikka, kuluttajat, kansalaiset, vaikuttaminen, kestävä kulutus, käyttäjälähtöisyys, yritykset, viestintä, raportointi, diskurssianalyysi, yrityskuva, mikrolainat, sijoitustoiminta, eettinen sijoittaminen
Ladattava digitaalinen julkaisu, 2013
PDF
22,00 €

Ladattava digitaalinen julkaisu, 2013
EPUB
25,00 €

Mikä on yritysten vastuu globaalissa taloudessa? Onko yritysten yhteiskuntavastuu aina hyvästä vai voiko se heikentää demokratiaa ja oikeudenmukaisuutta? Kenen etuja vastuullinen liiketoiminta palvelee?
Yhä useammat yritykset osaavat toteuttaa vastuutaan innovatiivisesti ja menestyksekkäästi. Yritysvastuun vahvistuminen lisää kuitenkin yritysten valtaa ja herättää uusia oikeudenmukaisuuden ja demokratian kysymyksiä.

Lisääntyvä ja alati muuttuva kansalaisaktivismi uudistaa yritysten ja yhteiskunnan välisiä suhteita. Myös sijoittajia vaaditaan vastuuseen ja viranomaisilta halutaan lisää markkinoiden sääntelyä. Kuluttajien rooli monimutkaistuu.
Kirjassa tarkastellaan yritysten vastuullisen liiketoiminnan moninaisia haasteita nykytaloudessa. Aihetta hahmotetaan niin yritysten, kuluttajien, kansalaisyhteiskunnan, sijoittajien kuin viranomaistenkin näkökulmasta. Samalla käsitellään yrityksiin kohdistuvia vaativia ja usein ristiriitaisiakin odotuksia.

Kirja tarjoaa ajankohtaista tietoa yksityisellä, julkisella sekä kolmannella sektorilla työskenteleville ammattilaisille, joiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi yritysten yhteiskuntasuhteet, ympäristöjohtaminen, kehitysmaat ja kansainvälinen liiketoiminta, tuotteiden ja liiketoiminnan kehittäminen sekä toisaalta yritysten yhteiskunnallinen säätely. Teos on suunnattu myös liiketaloustieteen ja muiden yhteiskuntatieteiden opiskelijoille ja tutkijoille.


Katso myös näitä tuotteita