Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa

Joutsenvirta, Maria; Halme, Minna; Jalas, Mikko; Mäkinen, Jukka
Nimeke: Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa
Tekijät: Joutsenvirta, Maria (Toimittaja)
Halme, Minna (Toimittaja)
Jalas, Mikko (Toimittaja)
Mäkinen, Jukka (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789524958585
Tuotemuoto: E-kirja, EPUB
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 31.10.2013
Hinta: 25,00 € (22,73 € alv 0 %)

Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2013
Julkaisuvuosi: 2013
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: EPUB
Suojaustapa: Vesileima
Tuoteryhmät: E-kirjat
Kirjastoluokka: 69 LIIKETALOUS. MARKKINOINTI. KAUPPA. LIIKENNE
E-kirja, 2013
PDF
22,00 €

Pehmeäkantinen kirja, 2013
Liepeelliset pehmeät kannet
43,00 €

Mikä on yritysten vastuu globaalissa taloudessa? Onko yritysten yhteiskuntavastuu aina hyvästä vai voiko se heikentää demokratiaa ja oikeudenmukaisuutta? Kenen etuja vastuullinen liiketoiminta palvelee? Yhä useammat yritykset osaavat toteuttaa vastuutaan innovatiivisesti ja menestyksekkäästi. Yritysvastuun vahvistuminen lisää kuitenkin yritysten valtaa ja herättää uusia oikeudenmukaisuuden ja demokratian kysymyksiä. Lisääntyvä ja alati muuttuva kansalaisaktivismi uudistaa yritysten ja yhteiskunnan välisiä suhteita. Myös sijoittajia vaaditaan vastuuseen ja viranomaisilta halutaan lisää markkinoiden sääntelyä. Kuluttajien rooli monimutkaistuu.

Kirjassa tarkastellaan yritysten vastuullisen liiketoiminnan moninaisia haasteita nykytaloudessa. Aihetta hahmotetaan niin yritysten, kuluttajien, kansalaisyhteiskunnan, sijoittajien kuin viranomaistenkin näkökulmasta. Samalla käsitellään yrityksiin kohdistuvia vaativia ja usein ristiriitaisiakin odotuksia. Kirja tarjoaa ajankohtaista tietoa yksityisellä, julkisella sekä kolmannella sektorilla työskenteleville ammattilaisille, joiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi yritysten yhteiskuntasuhteet, ympäristöjohtaminen, kehitysmaat ja kansainvälinen liiketoiminta, tuotteiden ja liiketoiminnan kehittäminen sekä toisaalta yritysten yhteiskunnallinen säätely. Teos on suunnattu myös liiketaloustieteen ja muiden yhteiskuntatieteiden opiskelijoille ja tutkijoille.



Katso myös näitä tuotteita