Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa
Joutsenvirta, Maria; Halme, Minna; Jalas, Mikko; Mäkinen, JukkaTuotetiedot
Nimeke: | Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa | ||
Tekijät: | Joutsenvirta, Maria (Toimittaja) Halme, Minna (Toimittaja) Jalas, Mikko (Toimittaja) Mäkinen, Jukka (Toimittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789524957397 | ||
Tuotemuoto: | E-kirja, PDF | ||
Saatavuus: | Heti ladattavissa | ||
Ilmestymispäivä: | 31.10.2013 | ||
Hinta: | 22,00 € (20,00 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2013 |
Julkaisuvuosi: | 2013 |
Kieli: | suomi |
Tiedostoformaatti: | |
Suojaustapa: | Vesileima |
Tuoteryhmät: | E-kirjat |
Kirjastoluokka: | 69 LIIKETALOUS. MARKKINOINTI. KAUPPA. LIIKENNE |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | liiketoiminta, yritystoiminta, yhteiskuntavastuu, vastuullisuus, kestävä kehitys, ympäristövastuu, sosiaalinen vastuu, taloudellinen vastuu, yhteiskunnalliset vaikutukset, hyvinvointi, köyhyys, eettisyys, johtajuus, yritysverotus, veronkierto, ideologiat, liberalismi, ilmastonmuutokset, ympäristöpolitiikka, kuluttajat, kansalaiset, vaikuttaminen, kestävä kulutus, käyttäjälähtöisyys, yritykset, viestintä, raportointi, diskurssianalyysi, yrityskuva, mikrolainat, sijoitustoiminta, eettinen sijoittaminen |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2013 EPUB |
25,00 €
|
|
Pehmeäkantinen kirja, 2013 Liepeelliset pehmeät kannet |
43,00 €
|
Esittelyteksti
Mikä on yritysten vastuu globaalissa taloudessa? Onko yritysten yhteiskuntavastuu aina hyvästä vai voiko se heikentää demokratiaa ja oikeudenmukaisuutta? Kenen etuja vastuullinen liiketoiminta palvelee? Yhä useammat yritykset osaavat toteuttaa vastuutaan innovatiivisesti ja menestyksekkäästi. Yritysvastuun vahvistuminen lisää kuitenkin yritysten valtaa ja herättää uusia oikeudenmukaisuuden ja demokratian kysymyksiä. Lisääntyvä ja alati muuttuva kansalaisaktivismi uudistaa yritysten ja yhteiskunnan välisiä suhteita. Myös sijoittajia vaaditaan vastuuseen ja viranomaisilta halutaan lisää markkinoiden sääntelyä. Kuluttajien rooli monimutkaistuu.
Kirjassa tarkastellaan yritysten vastuullisen liiketoiminnan moninaisia haasteita nykytaloudessa. Aihetta hahmotetaan niin yritysten, kuluttajien, kansalaisyhteiskunnan, sijoittajien kuin viranomaistenkin näkökulmasta. Samalla käsitellään yrityksiin kohdistuvia vaativia ja usein ristiriitaisiakin odotuksia. Kirja tarjoaa ajankohtaista tietoa yksityisellä, julkisella sekä kolmannella sektorilla työskenteleville ammattilaisille, joiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi yritysten yhteiskuntasuhteet, ympäristöjohtaminen, kehitysmaat ja kansainvälinen liiketoiminta, tuotteiden ja liiketoiminnan kehittäminen sekä toisaalta yritysten yhteiskunnallinen säätely. Teos on suunnattu myös liiketaloustieteen ja muiden yhteiskuntatieteiden opiskelijoille ja tutkijoille.
Kirjassa tarkastellaan yritysten vastuullisen liiketoiminnan moninaisia haasteita nykytaloudessa. Aihetta hahmotetaan niin yritysten, kuluttajien, kansalaisyhteiskunnan, sijoittajien kuin viranomaistenkin näkökulmasta. Samalla käsitellään yrityksiin kohdistuvia vaativia ja usein ristiriitaisiakin odotuksia. Kirja tarjoaa ajankohtaista tietoa yksityisellä, julkisella sekä kolmannella sektorilla työskenteleville ammattilaisille, joiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi yritysten yhteiskuntasuhteet, ympäristöjohtaminen, kehitysmaat ja kansainvälinen liiketoiminta, tuotteiden ja liiketoiminnan kehittäminen sekä toisaalta yritysten yhteiskunnallinen säätely. Teos on suunnattu myös liiketaloustieteen ja muiden yhteiskuntatieteiden opiskelijoille ja tutkijoille.