Mediatutkimuksen vaeltava teoria

Mörä, Tuomo; Salovaara-Moring, Inka; Valtonen, Sanna
Nimeke: Mediatutkimuksen vaeltava teoria
Tekijät: Mörä, Tuomo (Toimittaja)
Salovaara-Moring, Inka (Toimittaja)
Valtonen, Sanna (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789524958806
Tuotemuoto: Ladattava digitaalinen julkaisu
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 2.1.2004
Hinta: 22,00 € (20,00 € alv 0 %)


Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2004
Julkaisuvuosi: 2004
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: PDF
Suojaustapa: Vesileima
Tuoteryhmät: E-kirjat
Viestintä ja media
Kirjastoluokka: 07.01 Kommunikaatioteoria
Teos on ensimmäinen suomenkielinen johdatus mediatutkimuksen traditioihin ja ajattelijoihin. Siinä tarkastellaan yhteiskuntateorian klassikoiden ajatuksia
viestinnästä sekä keskeisten mediatutkijoiden käsityksiä yhteiskunnasta: Miten mediaa voidaan analysoida osana yhteiskuntaa? Miten julkisuus muotoilee yhteiskunnallisia käytäntöjä? Mikä on viestinnän rooli nyky-yhteiskunnassa? Tarkasteltavia ajattelijoita ja suuntauksia ovat mm. Theodor Adorno ja Frankfurtin koulukunta, Hannah Arendt, Jürgen Habermas, John Dewey ja amerikkalainen pragmatismi, James Carey, Michel Foucault, Pierre Bourdieu, David Harvey, Ulrich Beck ja refleksiivinen modernisaatio, Zygmunt Bauman, Roland Barthes ja semiotiikka, Paul Ricoeur ja narratiivisuus, Mihail Bahtin, Simone de Beauvoir, John Fiske sekä Gilles Deleuze ja Felix Guattari. Teos auttaa ymmärtämään julkisuuden ja yhteiskunnan suhteen luonnetta ja kehitystä. Se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi viestinnän, mediatutkimuksen, mediakulttuurin ja tiedotusopin opintoihin.



Katso myös näitä tuotteita