Vuorovaikutus asiakastyössä — Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla

Mönkkönen, Kaarina
Nimeke: Vuorovaikutus asiakastyössä — Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla
Tekijät: Mönkkönen, Kaarina (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789523455313
Tuotemuoto: Ladattava digitaalinen julkaisu
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 31.10.2018
Hinta: 23,00 € (20,91 € alv 0 %)


Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2018
Julkaisuvuosi: 2018
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: EPUB
Suojaustapa: Vesileima
Tuoteryhmät: E-kirjat
Kirjastoluokka: 30.13 Sosiaalipsykologia
Pehmeäkantinen kirja, 2018

34,00 €

Ihmisten välistä vuorovaikutusta voisi verrata tanssiin, jossa toista osapuolta kutsutaan tietynlaisiin askelkuvioihin. Myös vuorovaikutustilanteessa toinen voi dominoida tai astua taitamattomuuttaan toisen varpaille. Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työn muuttuessa ja monipuolistuessa tarvitaan yhä enemmän luovia taitoja. Asiakas on osattava kohdata yksilönä ja kunkin tilanteen omilla ehdoilla. Toisinaan on vaikea määritellä, millainen vuorovaikutus palvelee asiakasta parhaiten. Vuorovaikutus asiakastyössä auttaa ymmärtämään asiakaskohtaamisten moninaisuutta. Se kuvaa, millaiseen vuorovaikutukseen olisi tärkeä pyrkiä ja mitkä ovat asiakastyön kompastuskiviä. Työssä kohdattavia tilanteita lähestytään käytännön esimerkein. Miten rakennetaan yhteistoiminnallinen suhde asiakkaan ja moniammatillisen tiimin kanssa? Kuinka asiakkaan toimijuutta tuetaan? Mitä merkitsee dialoginen työote osana työyhteisö- ja tiimitaitoja?



Katso myös näitä tuotteita