Vuorovaikutus asiakastyössä — Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla

Mönkkönen, Kaarina
Nimeke: Vuorovaikutus asiakastyössä — Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla
Tekijät: Mönkkönen, Kaarina (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789524954679
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 34,00 € (30,91 € alv 0 %)

Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 3. painos, 2022
Julkaisuvuosi: 2018
Kieli: suomi
Sivumäärä: 236
Tuoteryhmät: Sosiaaliala
Terveys ja hyvinvointi
Kirjastoluokka: 30.13 Sosiaalipsykologia
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: asiakastyö, sosiaaliala, terveysala, vuorovaikutus, sosiaalinen vuorovaikutus, asiantuntijuus, asiakaslähtöisyys, dialogisuus, asiakkaat, toimijuus, tukeminen, työyhteisöt, yhteistoiminnallisuus, työyhteisötaidot
E-kirja, 2018
EPUB
23,00 €

Ihmisten välistä vuorovaikutusta voisi verrata tanssiin, jossa toista osapuolta kutsutaan tietynlaisiin askelkuvioihin. Myös vuorovaikutustilanteessa toinen voi dominoida tai astua taitamattomuuttaan toisen varpaille.

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan työn muuttuessa ja monipuolistuessa tarvitaan yhä enemmän luovia taitoja. Asiakas on osattava kohdata yksilönä ja kunkin tilanteen omilla ehdoilla. Toisinaan on vaikea määritellä, millainen vuorovaikutus palvelee asiakasta parhaiten.

Vuorovaikutus asiakastyössä avaa ymmärrystä asiakaskohtaamisten moninaisuuteen. Se pohtii, millaiseen vuorovaikutukseen olisi tärkeä pyrkiä, mitä kompastuskiviä ammattilainen kohtaa ja milloin hyvää tarkoittavalta näyttävä toiminta voi olla asiakkaan kannalta ihan muuta.

Työssä kohdattavia tilanteita lähestytään käytännön esimerkein. Miten rakennetaan yhteistoiminnallinen suhde asiakkaan ja moniammatillisen tiimin kanssa? Kuinka asiakkaan toimijuutta tuetaan? Mitä merkitsee dialoginen työote osana työyhteisö- ja tiimitaitoja?


Katso myös näitä tuotteita