Näinkö historiaa opitaan?
Rantala, Jukka; Puustinen, Mikko; Khawaja, Amna; van den Berg, Marko; Ouakrim-Soivio, NajatTuotetiedot
Nimeke: | Näinkö historiaa opitaan? | ||
Tekijät: | Rantala, Jukka (Kirjoittaja) Puustinen, Mikko (Kirjoittaja) Khawaja, Amna (Kirjoittaja) van den Berg, Marko (Kirjoittaja) Ouakrim-Soivio, Najat (Kirjoittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789523456174 | ||
Tuotemuoto: | E-kirja, EPUB | ||
Saatavuus: | Heti ladattavissa | ||
Ilmestymispäivä: | 22.4.2020 | ||
Hinta: | 19,00 € (17,27 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2020 |
Julkaisuvuosi: | 2020 |
Kieli: | suomi |
Tiedostoformaatti: | EPUB |
Suojaustapa: | Vesileima |
Sivumäärä: | 232 |
Tuoteryhmät: | E-kirjat |
Kirjastoluokka: | 38.299 Historian opetusoppi |
Avainsanat: | historia, opetus, didaktiikka, ainedidaktiikka, koulut, opetussuunnitelmat, oppiminen, arviointi, historiakulttuuri |
Muut formaatit tai variantit
Pehmeäkantinen kirja, 2020 |
32,00 €
|
Esittelyteksti
Mitä suomalaisilla historiantunneilla oikein tapahtuu?
Koulujen historianopetus on aina jakanut mielipiteitä: joillekin se on ollut kiehtovien tarinoiden aarreaitta, toisille taas vuosilukujen pänttäämistä. Muodostuvatko oppituntien sisällöt edelleen opettajien luennoista ja merkkitapahtumien ulkoluvusta? Onko perinteiset oppikirjat heitetty nurkkaan ja korvattu digitaalisilla sisällöillä?
Näinkö historiaa opitaan? kertoo konkreettisten ja hätkähdyttävienkin esimerkkien avulla koulujen historianopetuksesta ja suomalaisten nuorten kyvystä historialliseen ajatteluun. Teoksessa pohditaan, millainen historianopetus olisi mielekästä 2020-luvun Suomessa.
Loputtomassa tapahtumavirrassa on hyvä oppia löytämään erilaisia syitä ympäröivän maailman ilmiöille ja harjaantua pohtimaan niiden vaikutuksia. Parhaimmillaan historian opiskeleminen vahvistaakin kriittisiä tiedonkäsittelyvalmiuksia ja tukee nuoria valeuutisten maailmassa.
Koulujen historianopetus on aina jakanut mielipiteitä: joillekin se on ollut kiehtovien tarinoiden aarreaitta, toisille taas vuosilukujen pänttäämistä. Muodostuvatko oppituntien sisällöt edelleen opettajien luennoista ja merkkitapahtumien ulkoluvusta? Onko perinteiset oppikirjat heitetty nurkkaan ja korvattu digitaalisilla sisällöillä?
Näinkö historiaa opitaan? kertoo konkreettisten ja hätkähdyttävienkin esimerkkien avulla koulujen historianopetuksesta ja suomalaisten nuorten kyvystä historialliseen ajatteluun. Teoksessa pohditaan, millainen historianopetus olisi mielekästä 2020-luvun Suomessa.
Loputtomassa tapahtumavirrassa on hyvä oppia löytämään erilaisia syitä ympäröivän maailman ilmiöille ja harjaantua pohtimaan niiden vaikutuksia. Parhaimmillaan historian opiskeleminen vahvistaakin kriittisiä tiedonkäsittelyvalmiuksia ja tukee nuoria valeuutisten maailmassa.