Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla

Kurki, Taina; Jylhä, Virpi; Kekoni, Taru
Nimeke: Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla
Tekijät: Kurki, Taina (Toimittaja)
Jylhä, Virpi (Toimittaja)
Kekoni, Taru (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789523456815
Tuotemuoto: E-kirja, EPUB
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 11.3.2021
Hinta: 23,00 € (20,91 € alv 0 %)


Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2021
Julkaisuvuosi: 2021
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: EPUB
Suojaustapa: Vesileima
Sivumäärä: 334
Tuoteryhmät: E-kirjat
Kirjastoluokka: 37.23 Sosiaalipalvelut
Avainsanat: asiakasturvallisuus, potilasturvallisuus, turvallisuus, terveysala, sosiaaliala, asiakastyö, vaaratilanteet, hoitotyö, potilaat, ennaltaehkäisy, hoitotyö
Pehmeäkantinen kirja, 2021

36,00 €

Sosiaali- ja terveyspalveluita järjestettäessä on varmistettava asiakkaiden turvallisuus. Organisaation toimintatavat ja inhimilliset virheet voivat kuitenkin vaarantaa asiakasturvallisuuden. Puutteellisen tiedonkulun, heikon työn hallinnan tai riittämättömän yhteistyön vuoksi asiakkaiden yksilölliset tuen tarpeet ja elämäntilanteet voivat jäädä huomiotta.
Turvallisuuden takaamiseksi alan ammattilaisten ja organisaatioiden on huolehdittava palveluiden saatavuudesta ja saavutettavuudesta sekä asianmukaisesta toteuttamisesta. Tämä edellyttää turvallisuuskysymysten huomioimista asiakastyön lisäksi johtamisessa, työn valvonnassa ja tiedonhallinnassa. Palveluita suunniteltaessa ja toteutettaessa on kuunneltava myös asiakkaan näkemyksiä.
Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla paneutuu asiakasturvallisuuden käsitteeseen, sen arvopohjaan ja käytäntöön asiakastyössä. Teoksessa kuvataan esimerkiksi lastensuojelun, päihdepalveluiden sekä vankeinhoidon asiakasturvallisuutta edistäviä käytäntöjä. Monitieteinen lähestymistapa tarjoaa uusia näkökulmia alan asiantuntijoille, ammattilaisille ja opiskelijoille.


Katso myös näitä tuotteita