Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla

Kurki, Taina; Jylhä, Virpi; Kekoni, Taru
Nimeke: Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla
Tekijät: Kurki, Taina (Toimittaja)
Jylhä, Virpi (Toimittaja)
Kekoni, Taru (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789523451100
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 36,00 € (32,73 € alv 0 %)


Kustantaja: Gaudeamus
Painos: 2021
Julkaisuvuosi: 2021
Kieli: suomi
Sivumäärä: 334
Tuoteryhmät: Kevät 2021
Yhteiskunta
Sosiaaliala
Terveys ja hyvinvointi
Kirjastoluokka: 37.23 Sosiaalipalvelut
E-kirja, 2021
EPUB
23,00 €

Sosiaali- ja terveyspalveluita järjestettäessä on varmistettava asiakkaiden turvallisuus. Organisaation toimintatavat ja inhimilliset virheet voivat kuitenkin vaarantaa asiakasturvallisuuden. Puutteellisen tiedonkulun, heikon työn hallinnan tai riittämättömän yhteistyön vuoksi asiakkaiden yksilölliset tuen tarpeet ja elämäntilanteet voivat jäädä huomiotta.

Turvallisuuden takaamiseksi alan ammattilaisten ja organisaatioiden on huolehdittava palveluiden saatavuudesta ja saavutettavuudesta sekä asianmukaisesta toteuttamisesta. Tämä edellyttää turvallisuuskysymysten huomioimista asiakastyön lisäksi johtamisessa, työn valvonnassa ja tiedonhallinnassa. Palveluita suunniteltaessa ja toteutettaessa on kuunneltava myös asiakkaan näkemyksiä.

Asiakasturvallisuus sosiaali- ja terveysalalla paneutuu asiakasturvallisuuden käsitteeseen, sen arvopohjaan ja käytäntöön asiakastyössä. Teoksessa kuvataan esimerkiksi lastensuojelun, päihdepalveluiden sekä vankeinhoidon asiakasturvallisuutta edistäviä käytäntöjä. Monitieteinen lähestymistapa tarjoaa uusia näkökulmia alan asiantuntijoille, ammattilaisille ja opiskelijoille.


Katso myös näitä tuotteita