Projektioppiminen luonnontieteissä
Juuti, Kalle; Lavonen, Jari; Salmela-Aro, KatariinaTuotetiedot
Nimeke: | Projektioppiminen luonnontieteissä | ||
Tekijät: | Juuti, Kalle (Toimittaja) Lavonen, Jari (Toimittaja) Salmela-Aro, Katariina (Toimittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789523457874 | ||
Tuotemuoto: | E-kirja, EPUB | ||
Saatavuus: | Heti ladattavissa | ||
Ilmestymispäivä: | 29.11.2022 | ||
Hinta: | 21,00 € (19,09 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2022 |
Julkaisuvuosi: | 2022 |
Kieli: | suomi |
Tiedostoformaatti: | EPUB |
Suojaustapa: | Vesileima |
Sivumäärä: | 316 |
Tuoteryhmät: | E-kirjat |
Kirjastoluokka: | 38.295 Matematiikan, luonnontieteiden ja lääketieteen opetusoppi |
Muut formaatit tai variantit
Pehmeäkantinen kirja, 2022 |
34,00 €
|
Esittelyteksti
Sitoutuminen opiskeluun on tärkeää. Kun maailma muuttuu nopeasti, tarvitaan yhä syvempää ja monipuolisempaa ymmärrystä maapallon ilmiöistä, lainalaisuuksista ja niitä kuvaavista malleista. Miten opiskelijat saataisiin innostumaan luonnontieteiden oppimisesta?
Projektioppiminen luonnontieteissä esittelee opetukseen soveltuvan projektioppimisen mallin, joka pohjautuu uusimpaan tutkimustietoon oppimisesta ja motivaatiosta. Projektioppiminen on konkreettinen keino uudistaa luonnontieteiden opetusta. Opiskelijoiden opiskeluinto ja hyvinvointi lisääntyvät, kun heidät ohjataan laatimaan tuotoksia, jotka perustuvat yhdessä esitettyihin kysymyksiin, kerättyyn aineistoon, tulosten analysointiin ja selitysmallien luomiseen sekä tiedon jakamiseen.
Teos tarjoaa ideoita oppituntien ja laajojen monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnitteluun ja oppimisen arviointiin. Se on tarkoitettu kaikille opetuksen uudistamisesta kiinnostuneille tutkijoille ja opettajille sekä erityisesti luonnontieteiden opettajaksi opiskeleville.
Projektioppiminen luonnontieteissä esittelee opetukseen soveltuvan projektioppimisen mallin, joka pohjautuu uusimpaan tutkimustietoon oppimisesta ja motivaatiosta. Projektioppiminen on konkreettinen keino uudistaa luonnontieteiden opetusta. Opiskelijoiden opiskeluinto ja hyvinvointi lisääntyvät, kun heidät ohjataan laatimaan tuotoksia, jotka perustuvat yhdessä esitettyihin kysymyksiin, kerättyyn aineistoon, tulosten analysointiin ja selitysmallien luomiseen sekä tiedon jakamiseen.
Teos tarjoaa ideoita oppituntien ja laajojen monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnitteluun ja oppimisen arviointiin. Se on tarkoitettu kaikille opetuksen uudistamisesta kiinnostuneille tutkijoille ja opettajille sekä erityisesti luonnontieteiden opettajaksi opiskeleville.