Pelien äärettömät maailmat — Elämän suuret kysymykset digitaalisissa peleissä
Hämäläinen, Tuukka; Manzos, AleksandrTuotetiedot
Nimeke: | Pelien äärettömät maailmat — Elämän suuret kysymykset digitaalisissa peleissä | ||
Tekijät: | Hämäläinen, Tuukka (Kirjoittaja) Manzos, Aleksandr (Kirjoittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789523450530 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 34,00 € 10,00 € (9,09 € alv 0 %) Alin 30 pv hinta ennen kampanjaa 34,00 € |
||
|
|||
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2020 |
Julkaisuvuosi: | 2020 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 335 |
Tuoteryhmät: | Kulttuuri ja taide Joulutori 29.11.–26.12. |
Kirjastoluokka: | 79.81 Pelit |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | digitaaliset pelit, pelikulttuuri, aiheet, maailmankuva, ihmiskuva, elämän tarkoitus, etiikka, pelit, suunnittelu, pelaaminen, pelaajat |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2020 EPUB |
21,00 €
|
Mielenterveys, yhteiskunnallinen vaikuttaminen, kuolema ja kuperkeikkoja heittävät eläimet. Peleille mikään teema ei ole vieras. Ne ovat taideteoksia, joissa voidaan käsitellä käytännössä mitä tahansa.
Pelien äärettömät maailmat päivittää käsitykset pelimaailmasta. Digitaalisissa peleissä tartutaan yhä useammin aiheisiin, joissa ei välttämättä edes ole luontevia pelillisiä tai toiminnallisia elementtejä. Miltä kuulostaa esimerkiksi peli, jossa pohditaan, lisääkö teknologia hyvinvointia? Pelit ovat ottaneet paikkansa taidemuotona ja toisaalta omaksuneet myös kantaa ottavan roolin. Parhaimmillaan ne murtavat kulttuurin ja kasvatuksen nostamia muureja ihmisten väliltä ja päästävät pelaajan katsomaan maailmaa toisen silmin.
Yllättäviä teemoja käsitteleviä pelejä teoksessa esittelevät Tuukka Hämäläinen ja Aleksandr Manzos, jotka tuntevat alan läpikotaisin. Näyttävä värikuvitus ja kiehtovat esimerkkitapaukset saavat pelisormet syyhyämään!
Pelien äärettömät maailmat päivittää käsitykset pelimaailmasta. Digitaalisissa peleissä tartutaan yhä useammin aiheisiin, joissa ei välttämättä edes ole luontevia pelillisiä tai toiminnallisia elementtejä. Miltä kuulostaa esimerkiksi peli, jossa pohditaan, lisääkö teknologia hyvinvointia? Pelit ovat ottaneet paikkansa taidemuotona ja toisaalta omaksuneet myös kantaa ottavan roolin. Parhaimmillaan ne murtavat kulttuurin ja kasvatuksen nostamia muureja ihmisten väliltä ja päästävät pelaajan katsomaan maailmaa toisen silmin.
Yllättäviä teemoja käsitteleviä pelejä teoksessa esittelevät Tuukka Hämäläinen ja Aleksandr Manzos, jotka tuntevat alan läpikotaisin. Näyttävä värikuvitus ja kiehtovat esimerkkitapaukset saavat pelisormet syyhyämään!