Mediapoliitikko
Isotalus, PekkaTuotetiedot
Nimeke: | Mediapoliitikko | ||
Tekijät: | Isotalus, Pekka (Kirjoittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9789524954174 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 32,00 € (29,09 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Gaudeamus |
Painos: | 2017 |
Julkaisuvuosi: | 2017 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 247 |
Tuoteryhmät: | Yhteiskunta Politiikka Suomen suuret kysymykset Viestintä ja media |
Kirjastoluokka: | 32 VALTIO-OPPI. POLITIIKKA |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | henkilöityminen, joukkoviestimet, medioituminen, osaaminen, poliitikot, poliittinen journalismi, poliittinen viestintä, politiikka, viestintä, yksityistyminen (sosiologia) |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2017 EPUB |
23,00 €
|
Esittelyteksti
Median ja politiikan välillä vallitsee jatkuva kauhun tasapaino. Viestinnän jipot ja koukerot taitavalle poliitikolle media on hyvä renki, mutta kokeneenkin kehäketun ura voi tuhoutua, jos menettää otteensa julkisuuden pyörityksessä. Millaisia ominaisuuksia ja taitoja menestyvältä mediapoliitikolta vaaditaan?
Mediapoliitikko kertaa mediapelin säännöt pohtimalla tuttujen suomalaispoliitikkojen viestintää ja selvittää samalla politiikan viihteellistymistä ja henkilöitymistä. Vaikutusvaltaa hakeville se kertoo vinkkejä eri viestintäkanavien haltuunotosta ja sanattoman viestinnän nyansseista. Miksi televisioesiintymisissä ei aina kannata noudattaa oppikirjojen ohjeita? Millaisia viestinnän trendejä maailmalta on Suomeen rantautumassa?
Teos myös auttaa äänestäjää tunnistamaan aidot viestit epäaidoista. Vaalien alla repäisevät otsikot ja iskevät mainoslauseet voivat viedä mennessään ja toisaalta tärkeät asiat jäädä huomiotta pelkän heikon esiintymisen vuoksi. Mediapolitiikassa kuulijan vastuu on suuri.
Mediapoliitikko kertaa mediapelin säännöt pohtimalla tuttujen suomalaispoliitikkojen viestintää ja selvittää samalla politiikan viihteellistymistä ja henkilöitymistä. Vaikutusvaltaa hakeville se kertoo vinkkejä eri viestintäkanavien haltuunotosta ja sanattoman viestinnän nyansseista. Miksi televisioesiintymisissä ei aina kannata noudattaa oppikirjojen ohjeita? Millaisia viestinnän trendejä maailmalta on Suomeen rantautumassa?
Teos myös auttaa äänestäjää tunnistamaan aidot viestit epäaidoista. Vaalien alla repäisevät otsikot ja iskevät mainoslauseet voivat viedä mennessään ja toisaalta tärkeät asiat jäädä huomiotta pelkän heikon esiintymisen vuoksi. Mediapolitiikassa kuulijan vastuu on suuri.